OM OSS

Trelupi-sagan börjar med bröderna Casanova, Giacomo Jacopo Girolamo, Francesco Giuseppe och Giovanni Battista. När vi hör ordet Casanova tänker vi på Giacomo, den berömda äventyraren. Giacomo Casanova är mest känd för sina memoarer, en av de mest avslöjande uppteckningarna från det europeiska samhället på 1700-talet. I sin självbiografi, "Histoire de ma vie" (Berättelse om mitt liv), beskrev Giacomo något komplicerade och utarbetade affärer med kvinnor, att hans namn nu är synonymt med "kvinnare". Dessutom umgicks han med europeiska kungligheter, påvar och kardinaler, inklusive armaturer som Voltaire, Goethe och Mozart. Giacomo Casanova föddes den 2 april 1725 i Venedig, Italien. Han dog den 4 juni 1798 i Dux, Böhmen (nuvarande Duchcov, Tjeckien).

 

Den numera Trelupi-sagan fortsätter med Nikola Vucic. Även om Nikola var född och utbildad i Göteborg, Sverige, tillbringade han större delen av sin tid i Prag, Tjeckien. Eftersom han är direkt ättling till Giacomo Casanova, formades Nikolas starka intresse för konst, arkitektur och främmande kulturer tidigt i livet genom hans omfattande resor med sin familj, vilket gav exponering som barn till världens viktigaste museer och kulturutställningar. 2014 gick Nikola in i modebranschens värld genom att producera exklusiva Trelupi-skjortor och jeans till en början för familj och vänner, vilket snart blev en heltidsyrkesverksamhet. Hans engagemang i textil- och läderhantverk ledde till att han experimenterade med plagg och lanserade sitt modemärke 2017. Företaget har fortsatt att växa och två betydande milstolpar nåddes under 2019, öppnandet av flaggskeppsbutikerna i Göteborg och Prag och den första kommersiella showroom i Prag. När den unga, rika konsumenten fortsatte att upptäcka detta okonventionella varumärke, fokuserade Nikola på att skapa ett produktionsnätverk i världsklass och garantera den lyxnivå som efterfrågas av hans kräsna kundkrets.

 

2019 invigdes ett innovativt butikskoncept för den nylanserade Trelupi Collection. Realiserats i samarbete med arkitektstudion, motverka trenden med mörka möbler ochmaterial, var butiksutrymmet utformat som oaser av ljus och reflektion. Märkets rena och essentiella estetik uttrycks genom kombinationen av rika och distinkta material, glansiga och matta ytbehandlingar och kontraster av ljus och nyanser.Trelupi-kollektionen består av unika skapelser som tolkar en extraordinär modern livsstil. Baserat på dynamiken och den positiva andan är denna trosbekännelse drivkraften som har gjort Trelupi till eponymt märke och det internationella varumärke det är idag. Trelupi-kollektionen är rolig, provocerande och alltid lyxig, med en uppmärksamhet på hantverk som sällan matchas inom branschen. Trelupis varumärke och livsstil är en hyllning till den passionerade individualisten som förvandlar sina innersta önskningar till verklighet, som varje dag lovar att leva sina drömmar.

 

Trelupi-kollektionen representerar de senaste trenderna på modemarknaden: Nikola erkänner och stödjer all urban popularitet och strävar efter att hålla de bästa erbjudandena över hela världen. Trelupi-kollektionen är benägen till de senaste urbana trenderna och ger kunderna precis vad de vill ha. Nikola inser också att det som är populärt i Los Angeles kanske inte är detsamma som ungdomarna i Stockholm kräver. Med denna medvetenhet tilltalar Trelupi-kollektionen kunder över hela världen med en mängd omsorgsfullt designade kläder.Utöver Trelupi Collection täcker Trelupi butikskoncept en mängd olika premiumvarumärken, vilket gör det möjligt att uppfylla flera marknadspositioner och nå kundernas behov.